WITHOUT FURTHER ADO.. LETS START THE BLOG

Introduction week at CMD "The Next Web"


Beginnend met een kleine introductie over mezelf. Op de pagina over mij staat al een beginnetje, maar ik zou nog even verder uitdiepen waar dit semester voor mij in het teken gaat staat. 

 

Ik ben begonnen aan mijn vierde jaar wat ook automatisch inhoud dat dit mijn laatste jaar wordt op de opleiding CMD. Een spannend maar ook leuk gevoel. Wat natuurlijk wel gaat zorgen voor een aantal stress momentjes. Zo gaat deze laatste minor voor mij in het teken staan van de laatste verplichte puntjes halen, en het voorbereiden op het afstuderen met het zoeken van een afstudeeropdracht. 

 

Maandag 31 Augustus is de minor weer van start gegaan. Een ander begin dan anders, namelijk online. Vanwege corona is er op school een beperkte aanwezigheid mogelijk. Deze eerste twee weken wordt er voorrang gegeven aan eerste jaars, zodat deze goed op gevangen kunnen worden. Hierna is er de mogelijkheid om weer met je groepje waarschijnlijk een dag in de week op school te komen. De rest zal allemaal gedaan worden via Teams. 

 

Maandags begon dan onze online kick off, beginnend met een algemeen praatje in de ochtend en in de middag een opdracht omtrent het programmeren van een robot. Ik ben zelf geen programmeur, maar gelukkig was de code al geschreven, wij moesten het alleen in de goede volgorde zetten. Het uiteindelijke doel was namelijk om je robot een parcour af te laten gaan. Dit werd gedaan in groepjes. Ik vond dit zelf een leuke starter, het was een goede manier om alvast kennis te maken met Teams en hoe dit in zijn werking gaat met samenwerken. Daarnaast hebben we kennis gemaakt met een nieuwe tool, codesandbox, dit is een makkelijke manier om samen in een document code te schrijven. 

 

Verder kregen we de opdracht om een blog te starten en daarop onze verhalen te delen. Ik heb deze blog gemaakt via Jimdo, ik had verder nog nooit van dit platform gebruik gemaakt, maar het werd mij aangeraden door een vriendin. Ik vind dit platform erg gemakkelijk te gebruiken, in het begin was het even een struggle met het uitzoeken hoe precies alles werkt, maar wanneer ik het eenmaal door had, is het allemaal erg makkelijk. Daarnaast vind ik het leuk om hier mijn eigen vormgeving op los te laten, en er mee te blijven prutsen. Nu moet ik wel toegeven dat het erg beperkt is aangezien je gebonden bent aan een basisskelet van een thema. 

 

Als laatste moest hier ook RSS aan toegevoegd worden. RSS is een nieuwe term voor mij, maar na wat zoek werk op google, bleek het erg makkelijk te zijn om toe te voegen aan je website. Dit is een goede manier om abonnees up to date te houden van je blog. 

 

Verder hadden we deze week gelukkig nog een fysieke in real life introductie. We zijn gaan survivallen. Erg leuk om hier aan deel te nemen, ik kreeg toen pas een goed beeld van hoe de minor er een beetje uitzag qua type mensen. Dit beeld krijg je slecht via Teams meetings. We gingen in groepjes allemaal verschillende mini opdrachten doen een beetje in Expeditie Robinson stijl (boogschieten, vuur maken, puzzelen, parcour lopen). Was erg leuk om te doen en zeker een goede manier om op een actieve manier mensen te leren kennen. 

 

 

 


Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.