Tutorial Week | Animation

Individuele leerweek focus op animeren


Deze week stond in het thema van het leren van nieuwe skills of het verbeteren van skills. The Tutorial Week. Ik heb ervoor gekozen om mij te focussen op animeren. Dit is iets waar ik eerder wel eens lichtelijk mee bezig ben geweest in de propedeuse tijd maar nooit echt echt, en ik zou hier graag mijn skills in willen verbeteren.

 

Ik ben de afgelopen tijd veel bezig met het opzetten van een eigen bedrijf en daar hoort een social media bij. Hierom heb ik gekozen voor animeren, ik vind dit een toffe manier om de aandacht te trekken bij mensen. 

 

Mijn eerste idee; het animeren van het logo. Het logo bestaat uit veel lijnwerk en ik wou graag dit een voor een laten verschijnen. Hieronder een afbeelding van hoe het logo nu is.  

 

 

Ik ben in kleine stappen begonnen. Ik merkte namelijk eerder dat je altijd direct heel groot denkt, van dit en dit en dit wil ik allemaal doen, en vervolgens loop je helemaal vast omdat je de helft niet meer snapt van wat je aan het doen bent.

 

Ik ben dus begonnen in kleine stappen, eerst het daadwerkelijk animeren van de lijnen. Hoe moet dat? Ik heb hiervoor een tutorial op Youtube gevolgd. Verder merk ik ook dat het een beetje trial and error is. Het is ook een beetje prutsen zodat je ook weet wat de functies nou precies doen en zo kom je soms ook uit op dingen die eigenlijk best tof zijn. 

 

Goed dat was gelukt nu de volgende stap. Ik wilde het eruit laten zien alsof het soort van gebrand werd in de achtergrond. Na zoeken heb ik dit gedaan met de glow functie. 

 

Hier ben ik opeens een andere weg ingeslagen dan de intentie was. Ik dacht misschien is dit ook wel leuk voor op de home pagina als een promovideo. Hier ben ik op doorgegaan en vervolgens wezen kijken naar tutorials rond text animatie. 

 

Als laatste kwam de finetuning fase. Hierin ben ik gaan spelen met de achtergrond, ik heb hier heel simpel de opacity van de achtergrond telkens laten spelen tussen de 0% en de 10%, waardoor er een tof effect kwam alsof er vaagjes telkens een licht over de achtergrond verschijnt. 

 

Als jullie het eindresultaat willen zien, kunnen jullie deze hier bekijken.

 

Ik vind het leuk dat op deze manier ik veel verschillende tutorials heb samengevoegd tot een video. 

 

Terug naar wat mijn eerste intentie was haha.. de social media post. Ik heb hier weer verschillende functies die ik in bovenstaande heb geleerd weer samengevoegd. 

 

Hier kun je deze video bekijken. 

 

Ik ben erg perfectionistisch en als ik het nu zie wil ik alweer allemaal dingen veranderen. Desondanks ben ik al erg tevreden over de gemaakte progressie en ga ik hier zeker nog verder mee spelen. 

 

Als jullie tips of feedback hebben, let me know!


Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.